Anbefalinger

Slik gjør du opplevelsen med bedriften din mer personlig

Reklame

Måten vi ser på relasjonen mellom kunder og bedrifter er helt annerledes i dag, sammenlignet med hvordan det så ut før. Dette er noe som både er utfordrende og spennende, men det er heldigvis noe som de aller fleste bedrifter enkelt kan inkludere i markedsføringen sin. Det å ha en tettere og mer personlige relasjon de de bedriftene man handler hos er noe som har blitt en naturlig del av salgsmiljøet i dag, mye på grunn av hvordan influencere har satt en ny standard for interaksjonen med bedrifter og gjort at kundene har andre forventninger og behov.  

Det å selge er noe som ser ganske annerledes ut i dag sammenlignet med hvordan det så ut før, og som med markedsføring i det hele tatt, har det vært stor utvikling innenfor salg. Det å skape er opplevelse i møtet med bedriften deres er noe dere derfor bør prioritere og det er mange spennende måter du kan gjøre dette på.

Sørg for at materialet kundene deres får er innbydende

Alt kunden tar i eller interagerer med er noe dere bør prioritere. Kjøp papirposer med trykk på Axon Profile, sørg for at kvitteringene ser fine ut, at det kanskje puttes noen sukkertøy og en rabattkode eller gratis frakt på et fint kort i posen hvis de handler i butikken eller i pakken hvis de handler på nett. Alt de tar på eller interagerer med, må sees på som en forlengelse av dere som bedrift, og her er det mange poeng å hente, for det er noe som mange ikke tenker over, men som blir viktigere og viktigere. 

Legg energi i tilstedeværelsen deres på nett

Det aller første stedet kunder kommer i kontakt med bedriften deres er mest sannsynlig på nett. Enten det er på hjemmesiden deres, gjennom Instagram eller via en influenser dere jobber med. Det er derfor viktig at dere gjør denne opplevelsen til noe som gjør at kundene føler seg sett og kan knytte en personlig relasjon til bedriften deres. 

I dag, mer enn noensinne før, ser man nemlig at kunder velger hvor de vil handle basert på om bedriften står for de samme verdiene som dem eller på andre måter representerer dem. Dette er derfor noe dere absolutt ikke bør undervurdere. Fellesskap har blitt like viktig som salg, og for mange bedrifter har dette vært en stor omveltning, men det er samtidig en positiv utvikling i en retning som vil bidra med mye positivt for både kunder og bedrifter.

You may also like